Rutine for anbudsbehandling i Hitra kommune
Følgende rutine gjelder for Hitra kommune:
- Anbudsutlysningen skrives som utgående dokument i Elements Cloud, og så sendt til Doffin for utlysing
-
- Kopi av kunngjøringen (slik den ligger i Doffin) legges inn i Elements CLoud som vedlegg til utgående dokument.
-
- Anbud som kommer inn til kommunen skal ikke åpnes før anbudsfristen er ute!
-
- Når anbud kommer inn skal konvolutten stemples med dato og klokkeslett, og signeres av den som tar imot dokumentet.
-
- Dersom anbud kjem på e-post, skal de avvises (gjeld alle anbud over kr. 500.000. På anbud under 500.000, kan det om konkurransegrunnlaget åpner for det, leveres tilbud på e-post. Tilbudet skal i så fall skrives ut, så langt det er mulig, og legges i lukket konvolutt. Disse blir håndtert på samme måte som innkommende på papir. Alternativt kan tilbudet lastes ned på «minnepinne», for så å håndteres på samme måte som innkommende i papir.
-
- Tilbudene blir oppbevart nedlåst i skap hos Servicekontor til åpning.
-
- Når fristen er ute får saksbehandler de uåpnede anbudene, som blir åpnet sammen med minst et vitne.
-
- Det skal føres protokoll som skal være et dokument i saken. Hitra kommune benytter Mercell som verktøy i denne prosessen. Protokoll genereres fra denne og legges inn i Elements Cloud.
-
- Saksdokumentene og protokollen skal være unntatt offentlighet etter Offentleglova § 23 tredje ledd fram til tilbyder er bestemt.
-
- Etter at tilbyder er bestemt er dokumentene OFFENTLIGE, med mindre de inneholder taushetsbelagte opplysninger i medhold av lov.
-
- Etter åpning får arkivtjenesten dokumentene tilbake for skanning og kontroll av journalførte opplysninger.
-
- Når anbudsvinner er valt skal det sendes ut brev til alle tilbyderne med en forklaring/grunn på hvorfor de ikke fikk kontrakten.
-
- Brevet skal skrives i Elements Cloud. Det skal i brevet gis en klagefrist på minst 10 dager (gjeld anbud over kr. 500.000).
- Kontrakt kan tidligst signeres 10 dager etter at de tapende tilbyderne har fått skriftlig forklaring/grunn for valget.
-
- Avtale med tilbyder skal registreres som utgående dokument i Elements Cloud med avtale som skal returneres i signert stand.
-
- Alle avtaler skal oppbevares i avtalearkivet.
-
- Dersom leverandør har utarbeidd kontrakt med sin signatur, skal denne registreres som et inngående dokument, og etter signatur av kommune, som et utgående.
|
Laster...