Hitra kommune tegnet avtale om bruk av KS Svar Ut i juni 2016.
KS Svar UT:
Alle utgående brev sendes via Svar Ut. Dette gjelder for sak/arkivsystemet og en del fagsystemer. (Elements Cloud og Visma (Familia, PPT, barnehage, skole, Profil)).
Organisasjonsnummer:
- Mottakere med gyldig organisasjonsnummer vil motta brevet i Altinn.
- Hvis det ikke er påført gyldig org.nr. går forsendelsen til den sentral print-tjenesten via Svar Ut
Fødselsnummer:
- For mottakere med fødselsnummer som har valgt digital postkasse går forsendelsen dit.
- For mottakere med fødselsnummer som ikke har valgt digital postkasse går brevet til Altinn. Hvis det ikke er lest innen 2 dager går forsendelsen til den sentrale print-tjenesten via Svar Ut.
- Hvis det ikke er påført gyldig fødselsnummer eller DUF-nummer går forsendelsen til den sentrale print-tjenesten via SvarUt
KS Svar Inn
Hitra kommune mottar digital post både via KS Svar Inn og via Altinn.
Ved mottak via KS Svar Inn kommer den digitale forsendelsen rett inn i sak/arkivsystemet eller i fagsystemet (Elements Cloud eller Visma (Familia, PPT, barnehage, skole, Profil))
Fagleder arkiv og kommunikasjonssjef har tilgang til KS Forvaltning og Altinn på et overordnet plan.
Varsel om feil i KS Fiks Forvaltning
Arkivleder, It-leder, systemansvarlig og It-/systemansvarlig helse får varsel på epost via KS Fiks Forvaltning. Arkivleder eller systemansvarlig sjekker i systemet hva som er feilet.
Laster...