Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no
Printer-ikon Utskriftsvennlig versjon

Innkjøp av nye systemer og utforming av kravspesifikasjon

INNKJØP

Ved innkjøp av nye systemer skal fagleder arkiv, fagleder IT og leder/beslutningsperson ved enheten som skal anskaffe nytt system møtes for en gjennomgang av hva som ønskes.

Det skal foretas en risiko- og sårbarhetsanalyse for hver av områdene arkiv, IT og fag.

Det er fagenheten som har budsjettansvar for anskaffelse av nytt system.

Arkiv og IT er behjelpelig med råd og veiledning.

Anskaffelse av nytt system skal være framtidsrettet, trygt og enkelt i bruk. 

Ved anskaffelse av fellessystemer (sak/arkiv) skal det gjennomføres en intern "høringsrunde" for å belyse ønsker og krav fra enhetene.

KRAVSPESIFIKASJON

Det er fagenheten som utformer kravspesifikasjonen.

Arkiv og IT bistår med råd og veiledning i krav som er definert i lover og forskrifter for sine felt.

Retningslinjer for innkjøp av nye systemer finnes i internkontrollsystemet COMPILO.

Laster...